جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

ساخت باکس گل چگونه انجام می‌شود؟

ساخت باکس گل
باکس گل

باکس‌های گل و هدیه، از دلبرترین گزینه‌های سورپرایز کسانی است که دوستشان داریم. با این وجود وقتی به تفاوت هزینه‌های زمین تا آسمانیِ این نوع باکس‌ها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم ماجرا فقط برش و کنارهم قرار دادن چند قطعه طراحی‌شده نیست. برای ساخت باکس گل فرایندهای زمان بر‌ و هزینه‌بری وجود دارد. دو مورد بحث هزینه باکس‌های گل را متفاوت می‌کند. یکی طبعا نوعِ گل‌ها یا هدایای قرار‌گرفته داخل باکس و مورد دیگر جنس و متریال استفاده‌شده در آن‌ها. قبل از آشنایی با چگونگی ساخت باکس‌ گل و هدیه، بهتراست نگاهی به گران‌ترین و ارزان‌ترین جنس‌های استفاده‌شده در روند ساخت، بپردازیم.

باکس‌های طلقی و پلکسی‌گلاس‌ها؛ تفاوت کیفیت و هزینه اینجا مشخص می‌شود

پلکسی‌گلاس جنسی است که امتحان خود را پس داده است. برای ساخت باکس گل های مقاوم، لاکچری و خلاصه کلام، برای مناسبت‌هایی که هدیه‌های بسیار خاص می‌طلبند، باتوجه به بودجه‌تان می‌توانید از این جنس مرغوب سفارش باکس‌گل بدهید. در مقابل این طیف، باکس‌های شفاف و طلقی قرار می‌گیرند که معمولا هزینه بسیار کم‌تری دارند اما دیگر خبری از استحکام و زیبایی پلکسی‌ها نیست. البته باکس‌های گل در انواع جنس‌های چوبی، حصیری، چرمی و موارد دیگر ساخته می‌شوند که از نظر هزینه معمولا بین این دو سر طیف قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین مواردی که باید پیش از طراحی جعبه‌های گل بدانید

انتخاب گل‌های مناسب، بنابر مناسبتی که پیش رو دارید و تناسب رنگ و شکل آن‌ها با پیامی که می‌خواهید به دریافت کننده‌اش برسانید بسیار مهم است. همچنین تناسب باکس گل با گل‌ها هم جلوه ویژه‌ای به هدیه‌تان خواهد داد. قبل از تهیه خود باکس، بهتراست نوع گل و برگ‌هایی را که برای حجیم‌تر نشان دادن باکس استفاده می‌شود، مشخص کرده و با توجه به هدیه نهایی باکس را طراحی کنید.

ساخت باکس گل درجه یک در مقیاس بالا توسط تولیدکنندگان تخصصی

در سال‌های اخیر علاوه بر احساس نیاز در زمینه تهیه باکس‌های گل و هدیه، نیاز به تولید این نوع باکس‌ها در حجم انبوه برای ﺻﻨﺎﯾعی ﻣﺜﻞ زﯾﻮرآﻻت، ﻟﻮازم آراﯾﺸﻰ، ﻋﻄﺮ، ﻫﺪاﯾﺎى‌ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﻰ، ﺻﻨﺎﯾﻊ‌دﺳﺘﻰ، ﮔﻞ ‌و‌ﮔﯿﺎه ، ﺷﮑﻼت و ﺷﯿﺮﯾﻨﻰ و ﻫﺮ ﻧﻮع ﮐﺎﻻى ﻟﻮﮐﺲ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻰ‌ﺷﻮد. به همین خاطر تولیدی‌های انواع هاردباکس دست به کار شدند. در کارگاه‌های تولیدی، جعبه‌های گل با انواع متریال‌های ارزان تا گران، طراحی‌های مختلفی از باکس‌ها وجود دارد که به لطف افراد متخصص در این امر و با ابزار هنری، تولید می‌شوند. از ﻣﺰاﯾﺎى اﯾﻦ نوع تولیدی‌ها می‌توان ﺑﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺳﻔﺎرﺷﻰ‌ﺳﺎزى، راحتیِ ﺣﻤﻞ و قیمت مناسب نسبت به سفارش‌گیرندگانِ خصوصی اشاره کرد.

ساخت باکس گل توسط مشاغلی که کالای‌شان را در این نوع باکس ارائه می‌کنند

معمولا گل فروشی‌ها یا انواع مشاغلی که باید کالای تولید شده‌شان را در این نوع باکس‌ها ارائه دهند، در صورت داشتن نیروی متخصص و همچنین اگر خواهان صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشند، خودشان باکس‌ها را بدون واسطه طراحی و تولید می‌کنند. مزیت این کار علاوه بر موارد گفته‌شده، شناخت کامل از تناسب باکس و کالای ارائه‌شده است که باعث زیبایی دوچندان آن می‌شود.

ساخت باکس‌های گل در منزل؛ زمان‌بَر اما هیجان‌انگیز

برای طراحی و تولید انواع باکس‌های گل در منزل به لوازم اندکی نیاز دارید. می‌توانید با استفاده از جعبه مقوایی، فلزی یا هر نوع دیگر که در اختیار دارید، فویل آلومینیومی و اسفنج آبگیر باکس زیبا و ساده‌ای را در منزل تهیه کنید.  کف جعبه را با فویل آلمینیومی بپوشانید و اسفنج را قرار دهید. سپس بعداز تنظیم تناسبِ ساقه‌های گل با ارتفاع جعبه، به روشی که دوست دارید آن‌هارا داخل جعبه قرار دهید. می‌توانید برای روکش جعبه از نقاشی‌های خلاقانه یا روکش‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست