جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

برش لیزر آهن

برش لیزر آهن
برش لیزری

برش لیزر آهن:فلزات به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، بنابراین برش این فلزات پرکاربرد می تواند مسئله ای بسیار مهم و  مورد توجه باشد.

برش آهن | برش لیزر آهن

آهن یکی از پرکاربردترین فلزات در صنایع گوناگون است، برش آهن با استفاده از دستگاه های مخصوصی انجام می شود، در زمان های نه چندان دور عموما برش آهن به وسیله دستگاه های برش هوا انجام می گرفت اما امروزه دستگاه برش لیزری آهن از جمله تجهیزاتی است که به کمک آن می توان آهن را به قطعات مختلف به راحتی برش زد.

مزایای استفاده از برش لیزر آهن

برش لیزر آهن نسبت به روش های دیگر مزایای بی شماری دارد که از آن می توان به مواردی چون برش با کیفیت، قطر کانونی کوچکتر و سرعت بالاتر برش اشاره کرد.

همانطور که گفتیم برش لیزری آهن باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود، امکان پیاده سازی طرح های خلاقانه در این روش بیشتر است و از انعطاف پذیری بالایی برخودار است که در روش های سنتی قابل اجرا نبوده است، ضمن این که هزینه پایین تر در مقایسه با سایر روش ها و همچنین دقت بالای کار از جمله دیگر ویژگی های برش لیزر آهن است.

انواع دستگاه برش لیزر آهن

دستگاه های مختلفی وجود دارد که امکان برش زدن لیزری آهن را فراهم می سازد، از جمله دستگاه لیزر cnc‌، دستگاه لیزر گازی، دستگاه لیزر co2 و دستگاه لیزر جامد، از این میان دستگاه لیزر جامد از کاربرد بیشتری برخوردار است. برزش زدن آهن آلات با این دستگاه ها بسیار دقیق، منظم و بدون خطا انجام میگیرد و حتی برش های پیچیده را نیز می توان بدون کوچکترین اشتباهی به راحتی و با سرعت بالا انجام داد.

برش لیزر آهن چگونه انجام می شود؟

معمولا دستگاه های برش لیزر آهن دارای برنامه ریزی کامپیوتری هستند و تمامی کنترلها توسط کامپیوتر انجام میگیرد، انجام این فرآیند بدون دخالت نیروی انسانی است که درصد خطا را به شکل چشمگیری کاهش داده و سبب می شود که خروجی کار یکسان و یکنواخت باشد. ضمن این که برش زدن آهن به این وسیله فاقد براده و پلیسه های ریز آهن است و برش انجام شده بسیار ظریف، دقیق و با کیفیت خواهد بود. از آنجایی که در این شیوه از برش آهن هیچ فشاری به جسم وارد نمی شود لبه ها کاملا صاف و یکدست بوده و هیچگونه خم شدگی مشاهده نمی شود.

در زمان برش زدن آهن با لیزر، پرتو لیزر ستونی از نور با شدت بالا ایجاد می کند که از یک طول موج یا رنگ تشکیل شده است، در لیزر معمولی CO2 این طول موج در قسمت مادون قرمز طیف نوری قرار میگیرد و به همین دلیل قابل رویت است،  در دستگاه برش لیزری CNC ، سر برش لیزری بر روی صفحه فلزی به شکل قسمت مورد نظر منتقل می شود ، بنابراین بخش را از صفحه جدا می کنید. یک سیستم کنترل ارتفاع خازنی فاصله بسیار دقیقی بین انتهای نازل و صفحه ای که برش داده می شود، حفظ می کند.

لیزر قائم با بیش از 10 سال سابقه کار در زمینه های ساخت انواع تابلو، تندیس، باکس، استند، پلاک های ورودی ساختمان، تابلو راهنما، اسید کاری استیل و به صورت تخصصی برش لیزر ، برش لیزری،برش لیزر فلزات،برش فلزات در خدمت شماست.با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست