جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

حکاکی لیزری فلزات

حکاکی لیزری فلزات
حکاکی لیزری

همان‌طور که می‌دانید بیشتر قطعات و لوازم صنعتی نیاز به حکاکی لیزری فلزات دارند. حکاکی بر روی این قطعات در بیشتر موارد با هدف ایجاد کردن آرم و یا علامت تجاری، ثبت و یا حک بارکد محصولات، درج شماره سریال، تاریح ساخت و تولید یک محصول، درج مشخصات فنی بر روی یک کالا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از حکاکی بر روی انواع مختلف فلزات، از قبیل طلا، آلومینیوم، استیل، فلزات آبکاری شده و رنگ شده و… انجام می‌گیرد.

جهت سفارش محصول و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

چگونگی حکاکی لیزری بر روی فلزات

چگونگی حکاکی لیزری بر روی فلزات

برای انجام حکاکی بر روی انواع مختلف فلز، لازم است از دستگاه مخصوص این کار، استفاده شود. لازم است بدانید که در حال حاضر، حکاکی لیزری بر روی فلزات، رواج قابل توجهی پیدا کرده است. این کار به وسیله دستگاه برش لیزر انجام می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان تصاویر جالب توجه و بسیار ظریفی را بر روی فلزات مورد نظر حکاکی کرد. از طرف دیگر به کارگیری این روش در حکاکی فلزات باعث می‌شود کار حکاکی با دقت بالایی انجام شود.

فرایند اجرای حکاکی با استفاده از دستگاه برش لیزر فلزات با قدرتی بسیار بالا امکان پذیر است. تصاویری که از طریق حکاکی لیزری بر روی فلز ایجاد خواهند شد تصاویری بسیار واضح و مشخص خواهند بود. از طرف دیگر این دسته از تصاویر، ماندگاری و دوام بالایی نیز خواهند داشت. بنابراین نقوش ایجاد شده، در اثر عواملی از قبیل گذشت زمان، دچار تغییر و تبدیل نمی‌شوند و شکل خود را از دست نمی‌دهند.

مزایای استفاده از حکاکی با لیزر بر روی فلزات

مزایای استفاده از حکاکی با لیزر بر روی فلزات

استفاده از این سیستم حکاکی، برای درج نمودن علائم و آرم‌های تجاری و هم‌چنین ثبت بارکد و سایر مشخصات بر روی فلزات، دارای انعطاف بسیار قابل توجهی است. از طرف دیگر به دلیل دقت بالای انجام کار حکاکی، هر گونه از این حروف و نشانه‌ها و علائم، بر روی فلز حکاکی شده، کاملا خوانا و گویا خواهند بود. سرعت بسیار بالا در انجام کار، به وسیله دستگاه برش لیزر و حکاکی بر روی فلزات، از دیگر مزایای به کارگیری این روش در حکاکی فلزات مختلف است.

حکاکی لیزری

از طریق به کارگیری این دستگاه می‌توانید حکاکی بر روی انواع مختلف فلز را با عمق‌های مورد نظر خود به راحتی انجام دهید. استفاده از این دستگاه موجب می‌شود تا تصاویر و نشانه‌ها بسیار تمیز و مناسب باشند. از طرف دیگر با استفاده از دستگاه برش لیزر می‌توانید امکان زمان بندی عملیات حکاکی با استفاده از کامپیوتر را نیز به دست آورید. این دستگاه امکان حکاکی بر روی هر نوع و شکلی از فلزات را به شما خواهد داد. بنابراین می‌توانید بر روی اجسام فلزی کروی و دیگر اشکال، حکاکی کنید.

لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در میان انواع مختلف دستگاه‌های برش لیزر گازی، دستگاه‌های برش لیزر فلزات و حکاکی صنعتیco2، بیشترین کاربرد را برای حکاکی فلزات مختلف دارند و در میان دستگاه لیزر جامد، لیزر یگ دارای کاربرد و مصارف بیشتری برای دستیابی به این منظور است. لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها به سیله کامپیوتر تحت کنترل و هدایت قرار می‌گیرند و از طریق به کارگیری تشعشعات لیزر، برش و حکاکی لیزری فلزات را به انجام می‌رسانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست