جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

حکاکی روی شیشه با لیزر چگونه انجام می‌شود

حکاکی روی شیشه با لیزر
حکاکی لیزری

با استفاده از دستگاه‌های حکاکی لیزری روی شیشه می‌توان نقوش زیبا و خاصی را بر روی اجسام شیشه‌ای حک کرد. این نقوش می‌توانند اشکال هندسی، گل‌ها، اسم یا تصویر یک شخص باشد. با دستگاه حکاکی روی شیشه لیزری می‌توان مواد مسطحی مانند شیشه پنجره یا آینه، قطعه‌های گرد مانند لیوان‌های مختلف و موارد مخروطی مانند بطری را حکاکی کرد.

برای انجام حکاکی لیزری، بطری‌های ارزان‌قیمت گزینه خوبی هستند شیشه‌های گران‌قیمت و ساخته شده با دست یا شیشه‌های کریستال ممکن است تنش‌هایی در مواد داشته باشند که در حکاکی لیزر در اثر گرما تشدید می‌شوند که ممکن است باعث شکستگی شیشه شود.

می‌توانید شیشه آینه‌ای را با لیزر فیبر فقط با حذف لایه بازتابنده در پشت، پردازش کنید تا شیشه توسط لیزر فیبر حک نشود و باعث صاف ماندن سطح شود.تعدادی روش برای حکاکی لیزر روی شیشه و ایجاد جلوه‌های ویژه وجود دارد. برخی از این روش‌ها از این قرارند:

حکاکی لیزری روی شیشه با حوله کاغذی مرطوب

استفاده از حوله کاغذی مرطوب از خشن شدن ناحیه حکاکی جلوگیری می‌کند و منجر به نتیجه حکاکی سفید و واضح می‌شود.

قبل از شروع به حکاکی، یک دستمال کاغذی تک‌لایه مرطوب را روی شیشه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ حباب هوا یا هم‌پوشانی وجود ندارد.

این می‌تواند بر روی تصویر حک شده تأثیر بگذارد. سپس Air Assist را خاموش کنید تا از خشک شدن زودهنگام کاغذ در حین حکاکی جلوگیری شود. پس از حکاکی، باقی‌مانده به‌راحتی پاک می‌شود، همچنین قسمت حکاکی تمیز می‌شود.

حکاکی روی شیشه با لیزر

حکاکی لیزری روی شیشه با نوار برنامه

علاوه بر حوله‌های کاغذی مرطوب، می‌توان از نوار مخصوص برای جلوگیری از خشن شدن سطح نیز استفاده کرد. بااین‌حال، با استفاده از نوار کاربردی، رنگ حکاکی نسبتاً خاکستری است و سفید روشن نیست.

مانند روش حوله کاغذی، اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از نوار، هیچ حباب هوا و هم‌پوشانی ایجاد نمی‌شود. بعد از حکاکی، شیشه را تمیز کنید تا باقی‌مانده چسب پاک شود.

حکاکی بدون مواد کمکی در این روش حوله کاغذی مرطوب یا نوار کاغذی برای پردازش شیشه موردنیاز نیست. با ایجاد تنظیماتی مانند تغییر رنگ در گرافیک از 100٪ سیاه به حدود 70٪ خاکستری می‌توانید جلوه‌هایی را ایجاد کنید تا بتوانید اثر گرما را روی سطح به حداقل برسانید تا نتایج حکاکی را بهینه کنید.

شیشه‌های دسته‌دار با استفاده از قطعه حکاکی چرخشی پردازش می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که جسم دقیقاً قرار داده شده است تا دسته به قسمت حکاکی چرخنده برخورد نکند.

اگر از خط تیره استفاده می‌کنید، به‌سادگی محور Y را برای لیزر در موقعیت هدف حرکت دهید. سپس کار را روی بشقاب تا روی محل قرار دهید. با حرکت مجدد محور Y ، می‌توانید ابعاد کار را بر روی قطعه کار خود بررسی کرده و موقعیت‌های معیوب قطعه کار یا کار را اصلاح کنید.

برای حکاکی عکس روی شیشه، از ماتریس خاکستری 70٪ سیاه استفاده کنید. این باعث می‌شود که گرمای کمتری روی شیشه اعمال شود و نتیجه دقیق‌تر خواهد بود.

روتاری به شما امکان می‌دهد اندازه‌های مختلف لیوان، گلدان و بطری‌ها را برای حکاکی به‌راحتی تنظیم کنید. درحالی‌که لیزر الگوی شما را حک می‌کند، چرخان قطعه را برمی‌گرداند. برای ایجاد این حکاکی‌های سفارشی هیچ اندازه‌گیری خاصی لازم نیست.

نتیجه‌گیری

بسیاری از کسب‌وکارها، شرکت‌ها و برندها از حکاکی نام یا لوگوی خود بر روی قطعات کوچک برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند.

امروزه انواع حکاکی بر روی سطوح صاف و یا منحنی و ایجاد طرح‌های زیبا به‌وسیله دستگاه حکاکی روی شیشه لیزری انجام می‌شود و از طرف‌داران زیادی برخوردار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست