جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

خدمات برش لیزر فلزات چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

خدمات برش لیزر فلزات
برش لیزری

خدمات برش لیزر فلزات چه مواردی را در بر می‌گیرد؟ شاید بعد از خوانش این پرسش پاسخ‌های مختلفی به ذهن‌تان خطور کند. جالب است بدانید همان‌قدر که ذهنِ شما به چالش کشیده شده است، در واقعیت هم استفاده از تکنولوژی برش لیزر فلزات، در صنایع مختلف طیفِ کاربردیِ بسیار گوناگونی دارد.

از آنجایی‌که دیگر سال‌ها است که برش فلزات با روش‌های سنتی و مکانیکی منسوخ شده است، به کمک این تکنولوژی مدرن می‌توان در زمینه‌های ساخت و تولید قطعات در انواع جنس‌ها و اندازه‌های دلخواه به جهت مصارف در صنایع مختلف اقدام نمود.

خدمات برش لیزر فلزات باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و سایر انرژی‌ها می‌شود؛ همچنین باعث کمتر تولید شدن ضایعات شده و در عین حال با دقت بالایی که دارد امکان طراحی و ساخت قطعات پیچیده و باکیفیت را به وجود آورده است. مهم‌تراز این‌ها، با دستیابی به تکنولوژی برش لیزر فلزات، دیگر ساخت قالب با روش های دستی برای برش به هیچ‌عنوان ضروری تلقی نمیشود؛

در ادامه با روش‌ها و کاربردهای این نوع برش لیزر بیشتر آشنا می‌شویم.

روش‌های برش لیزر؛ بسته به نوع ماده مورد نظر

به طور کلی خدمات برش لیزر فلزات، با توجه به ماده ای که لیزر بر آن اعمال می‌شود، روش‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد. دو روش اصلی در این حیطه وجود دارد که محبوب‌تراز سایرین است.

روش اول، برش فیوژن یا ذوب( برش با فشار بالا)

در این روش، ماده توسط انرژی پرتوی لیزر ذوب شده و از یک گاز با فشار بالا که معمولا نیتروژن است جهت دفع مواد مذاب استفاده می‌شود.

روش دوم، برش اکسیداسیون(برش مشعل لیزری)

در این روش ماده تا رسیدن به دمای احتراق، توسط پرتوی لیزر حرارت داده می‌شود. سپس از یک گاز( اکسیژن) با فشار متوسط برای اکسید کردن ماده مورد نظر استفاده می‌شود. این روش یکی از سریع‌ترین روش‌های خدمات برش لیزر فلزات است که در کنار سرعتِ مطلوب، یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین‌های برش استیل کربن نیز قلمداد می‌شود.

دستگاه‌های برش لیزر، باید از تکنولوژی ممنون باشیم!

دستگاه برش لیزر از پرکاربردترین دستگاه های برش شناخته می‌شود. به طور کلی دو نوع دستگاه از سایرین قابل توجه‌تر است:

1-دستگاه برش لیزر جامد

2-دستگاه برش لیزر گازی

هر کدام از این مدل‌ها طیف متنوعی را شامل می‌شوند اما لیزرهایی که با استفاده از گاز کربن دی اکسید(CO2) کار می‌کنند، معتبرتر هستند.

CNC، دستگاهی شناخته شده جهت خدمات برش لیزری است که بیشتر مناسب برش و حکاکی روی فلزات است. دستگاه لیزر از هر نوعی که باشد، در روند کار، به یک کامپیوتر متصل خواهد شد تا با استفاده از آن، دستورِ دقیق برش‌ها و حکاکی‌ها  توسط برنامه‌ریزی‌های سیستماتیک به لیزر اعمال شود. به علت این میزان دقت، در نهایت تمامی برش‌ها یکدست و طبق پیش بینی خواهند بود.

کاربرد خدمات برش لیزر فلزات

امروزه انواع متریال‌های فلزی را می‌توان تحت برش لیزر قرارداد. فلزاتی مانند آهن، استیل، برنج، مس و آلومینیوم به آسانی تحت تاثیرِ خدمات برش لیزری فلزات قرار می‌گیرند.

همچنین پس از فرایند خدمات برش لیزر فلزات، استفاده‌های زیادی از این روش در ساخت انواع اکسسوری و زیورآلات، ماشین آلات،دکوراسیون و ساخت انواع اسباب بازی می‌شود. در حوزه‌های مشاغل هنری، دستگاه برش لیزر برش‌های دقیق و چالش‌برانگیزِ طراحان هنرمند را به سادگی انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست