جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

اسید کاری فلزات چگونه است؟

اسید کاری فلزات
اسیدکاری

 اسید کاری فلزات و حکاکی بر روی فلز با استفاده از اسید یک روش قدیمی است که بیش از 500 سال قدمت دارد. ازآنجاکه فلزاتی مانند مس و روی گران شده است، بسیاری از صنعتگران که طرح‌ها را در فلزات حک می‌کنند، فولاد را جایگزین این نوع فلز کرده‌اند.

فلز فولاد به‌خوبی مس نیست، اما ظریف‌تر ازروی است و همچنین از دوام بالاتری نیز برخوردار است مخصوصاً وقتی به‌عنوان صفحه چاپ استفاده می‌شود.  انواع مختلفی از فولاد را می‌توان با اسید اچ کرد، از جمله فولاد خفیف و فولاد ضدزنگ. در زیر دستورالعمل‌هایی برای نحوه اسیدزدایی فولاد آورده شده است:

نحوه حکاکی فلزات با استفاده از اسیدشویی

1نوع فولادی را که می‌خواهید اچ کنید انتخاب کنید. شما می‌توانید از فولاد ضدزنگ، فولاد ملایم یا فولاد پر کربن اچ استفاده کنید.

2برش‌های موجود در لبه‌های فولاد را بردارید. هرگونه سوراخ کنار فولاد را که قصد دارید با اسید اچ کنید، دور بریزید. اگر یک ورق استیل را اچ کنید می‌توانید سوراخ‌های فولاد را اسکراب کنید.

از یک پاک‌کننده کلر بر روی یک اسفنج ساینده، یک برس مفتولی، پشم استیل خوب، کاغذ زمرد مرطوب با تعداد مرطوب 600 یا کاغذ کوراندوم، اسکراب را به‌صورت دورانی استفاده کنید

شما می‌خواهید سطح را به‌اندازه کافی ریز و محکم نگه دارید تا مواد مقاوم را بگیرد، اما آن‌قدر خراشیده نشود که در نهایت خطوط اضافی را که بخشی از طرح شما نیستند، قلم‌زنی کنید.

3 سمت دیگر را بگذارید.

4 فولاد را با آب بشویید. آب باید از سطح فولاد ورقه ورقه شود کنید.

5 بار دوم فولاد را با الکل ایزوپروپیل تمیز کنید.

تصویری را که می‌خواهید در فولاد حک شود انتخاب کنید. شما می‌توانید یک تصویر آزاد بکشید یا یک تصویر موجود را بر روی سطح فولاد تکرار کنید. بسته به اینکه از کدام روش انتقال استفاده می‌کنید، می‌توانید یک طراحی کاملاً ساده یا پیچیده داشته باشید.

اگر می‌خواهید یک طرح موجود را تکرار کنید، چیزی را با سیاه‌وسفید با کنتراست بالا انتخاب کنید.

اگر قصد دارید چاپ‌هایی از اچ خود را بسازید و بفروشید، تصویری در دامنه عمومی انتخاب کنید یا در صورت وجود اجازه دارنده حق چاپ را دریافت کنید. طرح خود را به سطح فولاد منتقل کنید.

توجه داشته باشید که هرچند طرح خود را منتقل می‌کنید، برعکس روشی را که در استیل ایجاد می‌کنید چاپ می‌کند. اگر قصد دارید از صفحه استیل اچ شده فقط به‌عنوان تزیین استفاده کنید و با آن چاپ نکنید، این برای شما اهمیتی نخواهد داشت.

قدیمی‌ترین روش برای انتقال طرح‌ها، پوشاندن سطح فولاد با یک لاک مایع یا ماده‌ای شبیه موم (مانند موم) ، یا حتی رنگ مینای دندان یا لاک ناخن است. به این پوشش زمین گفته می‌شود.

سپس با استفاده از سوزن یا ابزار برش با تیغه پهن‌تر، طرح خود را در زمین خراش می‌دهید زمینه کار به‌عنوان مقاومت برای جلوگیری از اسید اچ از فولادی که می‌پوشاند، عمل خواهد کرد.

از دیگر روش‌های اسید کاری فلزات استفاده از جریان الکتریکی با قدرت کمتر از 2 ولت انجام می‌شود که مراحل خاصی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست