جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

دقت برش لیزر فلزات

دقت برش لیزر فلزات
برش لیزری

دقت برش لیزر فلزات به دلیل استفاده از تکنولوژی لیزر در آن نسبت به دقت برش فلزات نسبت به دستگاه های سنتی و قدیمی دیگر بسیار بهتر می باشد، هر چه دقت برش لیزر بالاتر باشد شاهد درصد خطای کمتری بوده و برش تمیز تر و صاف تر در می آید. دقت برش لیزری فلزات فقط محدود به دقت بالا در برش ابعاد و اندازه نبوده بلکه به بالا بردن کیفیت سطح مقطع نیز کمک بسزایی می کند.

جهت سفارش محصول و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

حفظ دقت برش لیزر فلزات

برای حفظ دقت برش لیزر فلزات بررسی فنی مداوم دستگاه لیزر و سرویس های به موقع دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، در واقع سرویس های به موقع دستگاه و چک کردن قطعات لیزر نه تنها به حفظ دقت در برش کمک می کند بلکه به افزایش طول عمر و کارکرد دستگاه نیز کمک بسزایی می کند.

هر چه در ساخت دستگاه لیزر از قطعات به روزتر و تکنولوژی های مدرن تری استفاده شده باشد، مسلما در بالا بردن دقت برش و همچنین افزایش طول عمر دستگاه نقش موثرتری خواهد داشت.

دستگاه های برش لیزر فلزات دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از لحاظ کیفیت، دقت برش، قطعات و کاربرد با یکدیگر تفاوت هایی دارند، اما به طور کلی همگی آنها به افزایش سرعت و دقت برش کمک بسزایی کرده که از این حیث به کاهش ضایعات فولادی و کاهش هزینه های تولید کمک بسزایی کرده است.

دقت برش لیزر فلزات

دقت برش لیزر فلزات

عوامل موثر بر دقت برش لیزر فلزات

همانطور که می دانید کیفیت قطعات تشکیل دهنده برش لیزر فلزات و همچنین مدرن و به روز بودن این قطعات نقش تعیین کننده ای بر افزایش دقت برش لیزر فلزات دارد، اما از دیگر عوامل موثر در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع مواد: نوع مواد یا فلزاتی که قرار است برش داده شوند در میزان دقت برش تاثیر گذارند، به عنوان مثال هر چه قطعه نرم تر و نازک تر باشد دقت برش بیشتر و دقیق تر خواهد بود.
  • اندازه نقطه اشعه لیزر: هر چه اندازه نقطه پرتو لیزر کوچکتر و متمرکزتر باشد به همان نسبت نیز دقت برش بالاتر خواهد رفت.
  • سطح قدرت لیزر: همانطور که می دانید هر چه قطعه ضخیم تر و سخت تر باشد به پرتو لیزر قوی تری نیاز دارد تا دقت برش را به همان اندازه بالاتر ببرد.
  • دقت میز کار: موقعیت قطعه ای که بر روی میز به جهت برش قرار می گیرد باید طوری تثبیت شده باشد تا قطعه در حین برش تکان نخورد و ارتعاش ایجاد شده باعث کاهش کیفیت برش نشود.

نکاتی که به افزایش دقت برش لیزری فلزات کمک می کند

از جمله نکات مهمی که به افزایش دقت برش لیزری فلزات کمک بسزایی می کند مواردی به شرح زیر است:

  1. لنز دستگاه برش باید همیشه تمیز شود، این امر به حفظ دقت برش کمک فراوانی می کند.
  2. از دستگاه لیزری استفاده کنید که متناسب با ضخامت و جنس قطعه مورد نظر باشد، در این صورت هم دقت برش بالا رفته و هم میزان ضایعات تولیدی به حداقل می رسد.
  3. در زمان برش سطح، قدرت لیزر را مقداری کم و زیاد کنید تا به مناسب ترین درجه برسید.
  4. ابتدا لیزر را سرعت کم شروع کرده و کم کم سرعت را بالا ببرید.

بنابراین می بینید که دقت برش لیزری فلزات علاوه بر کیفیت خود دستگاه و قطعات به عوامل و نکات بسیار زیادی بستگی دارد که هر چه بیشتر رعایت کنید مسلما کیفیت خروجی کار نیز به همان اندازه افزایش خواهد یافت.

کاربردهای برش لیزر فلزات

همانگونه که می دانید برش لیزری از جدیدترین و پیشرفته ترین روش های برش می باشد که از مزایای منحصربه فردی برخوردار می باشد، دقت برش لیزر فلزات سبب کاربردهای بسیار گسترده آن در صنایع مختلف شده است، بنابراین از مهمترین کاربردهای برش لیزر فلزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در خودروسازی و هواپیماسازی
  • صنایع مهندسی و پزشکی
  • صنعت ساختمان سازی و معماری
  • صنعت جواهر سازی
  • صنایع الکترونیک
  • صنایع چوبی و تولید مبلمان
  • صنایع تبلیغاتی و ساخت بنر

مزایای استفاده از برش لیزر فلزات

همانگونه که مستهضر هستید دقت برش لیزر فلزات بسیار زیاد می باشد، بنابراین از آن می توان در حکاکی و ایجاد طرح های شیک و زیبا بر روی چوب و یا فلزات مختلف استفاده کرد، از دیگر مزایای بارز استفاده از برش لیزری می توان موارد زیر را نام برد:

  1. برش را با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می دهد که از این حیث به صرفه جویی در هزینه ها و زمان اجرای کار کمک بسزایی می کند.
  2. بر خلاف روش های سنتی و قدیمی از امنیت بالایی برخوردار می باشد.
  3. آلودگی صوتی ایجاد نمی کند و ضایعات تولیدی آن بسیار اندک است.
  4. امکان فرسودگی قطعات این دستگاه در صورت سرویس های به موقع بسیار پایین بوده و هزینه های نگهداری بسیار کمی نیز دارد.
  5. بدون تماس دست و بدون اعمال زور و فشار و فقط با زدن چند دکمه کار برش را انجام می دهد که این امر به راحتی اجرای کار فراوانی می کند.
دقت برش لیزر فلزات

دقت برش لیزر فلزات

سخن پایانی

همانطور که در بخش های پیشین اشاره شد یکی از مزیت های منحصربه فرد برش لیزر فلزات دقت بسیار عالی این دستگاه است، البته کیفیت قطعات تشکیل دهنده و انتخاب بهترین مدل لیزر در افزایش دقت برش لیزری فلزات نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

البته قبل از استفاده و برش باید حتما به یک سری نکات مهمی از قبیل تمیزی لنز دستگاه و سرویس های به موقع، انتخاب دستگاه لیزر متناسب با نوع و ضخامت مواد توجه ویژه ای شود.

در کل دقت برش لیزری فلزات بسیار بالا است، لذا مهمترین کاربرد آن استفاده در جهت حکاکی و تولید آثار هنری زیبا و جذاب بر روی موادی فلزی مختلف و یا سایر مواد دیگر از قبیل چوب می باشد، از کاربردهای منحصربه فرد دیگر آن نیز می توان به استفاده گسترده در صنایع خودروسازی، صنایع پزشکی، ساختمان سازی و بسیاری موارد دیگر اشاره داشت.

از مزایای مهم استفاده از این دستگاه نیز می توان به سرعت و دقت بالا، ایمنی بالا حین انجام کار، صرفه جویی در هزینه های تولید و به حداکثر رساندن ظرفیت تولید، کاهش ضایعات و طول عمر بالای دستگاه اشاره نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست