جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

برش تفلون با لیزر

برش تفلون با لیزر
برش لیزری

برش لیزری نوعی تکنولوژی بسیار پرکاربرد است که به دلیل داشتن قابلیت های مختلف از آن به جهت برش دادن انواع فلزات و غیر فلزاتی مثل سنگ، شیشه و تفلون استفاده می نمایند، برش تفلون با لیزر مزایای بیشماری دارد که از مهمترین آنها می توان به سرعت بالا، دقت زیاد و ظرافت بی نظیر برش اشاره داشت.

تفلون ویژگی های خاص و منحصربه فردی دارد و در ضخامت های مختلف تولید می شود، لذا جهت برش لیزری باید حتما به میزان ضخامت و نوع متریال های تشکیل دهنده تفلون دقت داشت که نتیجه کار نهایی با دقت و کیفیت بسیار عالی انجام شود.

به طور کلی دستگاه برش لیزری به دو دسته دستگاه برش لیزر فلزات و برش لیزر غیرفلزات طبقه بندی می شوند، دستگاه برش لیزری گازی، فایبر و کریستال سه نوع پرکاربرد دستگاه لیزر است که هر کدام از مزایای منحصربه فرد خود برخوردار بوده و از آن به جهت برش متریال های مختلف با ضخامت های گوناگون استفاده می نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

ویژگی های برش تفلون با لیزر

برش تفلون با لیزر نیازمند دستگاهی است که علاوه بر برش دادن بتواند انواع حکاکی ها و اشکال هندسی را روی این ماده با ظرافت و دقت بالایی انجام دهد، از میان انواع دستگاه های لیزری دستگاه لیزر فایبر نسبت به سایرین در این زمینه قدرتمندتر عمل می کند.

سرعت برش لیزری در مقایسه با سرعت برش به روش های سنتی بسیار بیشتر است که این امر سبب می شود تا تعداد قطعات بیشتری در مدت زمان کمتری تولید شود، از این رو از ویژگی های بارز برش تفلون با لیزر می توان به افزایش بازدهی تولید و کاهش هزینه ها اشاره داشت، بنابراین استفاده از این ابزار قدرتمند هم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و هم به افزایش کیفیت و رقابتی کردن محصول تولید شده نهایی کمک فراوانی می کند.

مزایای برش تفلون با لیزر

همانطور که می دانید تولید قطعات مختلف صنعتی با استفاده از لیزر مزایای بیشماری دارد که این مزایا سبب استفاده گسترده تر از این تکنولوژی جهت ساخت انواع وسایل و قطعات مختلف فلزی و غیر فلزی شده است، از این رو از لیزر علاوه بر برش انواع فلزاتی مثل فولاد، استیل، آلومینیوم، جهت برش و حکاکی غیر فلزاتی نظیر شیشه، چوب، تفلون و غیره نیز استفاده می نمایند، از مزیت های مهم برش تفلون با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای کار با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می شود.
  • انواع طرح های هندسی و پیچیده با استفاده از این دستگاه با کمترین میزان ضایعات و پرتی انجام می شود که از حیث به صرفه جویی در منابع کمک زیادی می کند.
  • مدت زمان اجرای کار را به حداقل می رساند که از این حیث نیز به افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها کمک بسزایی می کند.
  • برش تفلون با لیزر در ابعاد و ضخامت های مختلف امکان پذیر می باشد، البته هر چه ضخامت برش کمتر باشد به خصوص برای ایجاد نقش ها و حکاکی های پیچیده کیفیت کار نهایی بالاتر می رود.
  • امکان اجرای حکاکی و اشکال هندسی زیبا و بی نظیر بر روی تفلون امکان پذیر است.

برش تفلون با لیزر چگونه انجام می شود؟

در فرآیند برش تفلون با لیزر عمل برش و یا حکاکی و ایجاد طرح های مختلف به وسیله یک سری داده های عددی که به کامپیوتر داده می شود انجام می شود، دستگاه مورد نظر نیز با توجه به داده های عددی کار برش را در ابعاد مشخص انجام داده و یا اقدام به اعمال انواع اشکال و طرح ها بر اساس داده های کامپیوتری می نماید.

تمامی این اقدامات در واقع به وسیله تولید اشعه توسط لیزر و تحریک و تمرکز بر روی ماده انجام می شود، اشعه لیزری دستگاه به وسیله یک لنز یا عدسی به ماده تابیده شده و با ایجاد حرارت بالا اقدام به برش قطعه می نمایند، در این میان هر چه ضخامت قطعه مورد نظر کمتر باشد و میزان تمرکز اشعه تابیده شده بیشتر باشد به افزایش سرعت و دقت در برش کمک شایانی می کند.

جهت سفارش محصول و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

ضخامت برش تفلون با لیزر

همانگونه که می دانید امکان برش انواع نافلزات با استفاده از یک دستگاه لیزر خاص وجود ندارد، پس قبل از انجام برش تفلون با لیزر ابتدا باید قدرت و توان دستگاه لیزر و قابلیت های آن و تطابق و هماهنگی دستگاه با خصوصیات تفلونی که قرار است برش داده شود بررسی گردد.

برای برش نافلزاتی مثل تفلون حداکثر ضخامت برش باید تا 20 میلی متر باشد، به طور کلی هر چه میزان ضخامت ماده کمتر باشد این عامل نه تنها در افزایش سرعت انجام کار نقش مهمی داشته بلکه به دقت بیشتر و کاهش هزینه های تولید نیز کمک بسزایی می کند.

بنابراین ضخامت برش یکی از مهمترین مواردی است که قبل از انجام برش تفلون با لیزر باید به آن دقت نمود، زیرا میزان ضخامت ماده تفلون نقش تعیین کننده ای بر میزان سرعت و دقت برش لیزری دارد.

سخن پایانی

برش لیزری دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام به دلیل قابلیت ها و ویژگی های منحصربه فردی که دارند از آن جهت برش و یا ایجاد طرح های مختلف بر روی مواد فلزی و غیر فلزی استفاده می نمایند، بنابراین گستردگی و کاربرد این دستگاه بسیار بالا بوده و در تولید انواع قطعات صنعتی و غیرصنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، برش تفلون با لیزر از بهترین گزینه های برش به شمار می رود.

توجه به میزان ضخامت برش لیزری نقش تعیین کننده ای بر سرعت و دقت اجرای کار دارد، بنابراین حداکثر ضخامت مجاز ماده تفلون به منظور تولید محصولی با بهترین کیفیت حداکثر 20 میلی متر می باشد.

از جمله مواد غیر فلزی که امکان برش آن با دستگاه لیزر وجود دارد می توان به موادی نظیر چوب، شیشه، انواع پارچه، انواع مقوا، مواد پلاستیکی و پلیمری و بسیاری از موارد دیگر اشاره داشت، برش تفلون با لیزر از مزایای بیشماری برخوردار می باشد که از مهمترین آنها می توان به سرعت و دقت بالا در انجام برش و ایجاد حکاکی و نقش های پیچیده و زیبا، بالا بردن کیفیت و دقت انجام کار در نتیجه کاهش ضایعات مواد، افزایش راندمان تولید به دلیل سرعت بالاتر آن اشاره نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست