جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

قیمت دستگاه‌های حکاکی لیزری چگونه محاسبه می‌شود

دستگاه حکاکی لیزری
حکاکی لیزری

این روزها حکاکی‌های لیزر در هر شکل و اندازه‌ای وجود دارد. حتی می‌توانید با یک ماشین رومیزی کوچک کار خود را شروع کنید. اما جدا از تفاوت بارز در اندازه، هنگام انتخاب دستگاه حکاکی لیزری باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در اینجا لیستی از معیارهایی آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا تصمیم خود را بگیرید. همچنین می‌توانید با شناخت از تفاوت‌های انواع دستگاه حکاکی لیزری درک بهتری از تخمین میزان قیمت این دستگاه‌ها داشته باشید.

حکاکی لیزر کوچک

حکاکی‌های لیزر کوچک می‌توانند جایگزینی عالی برای مدل‌های بزرگ صنعتی باشند. اما این دسته از حکاکی‌های لیزری مشکلات خاص خود را دارند: سطح قابل پردازش در این دستگاه حکاکی لیزری بسیار کوچک است.

درصورتی‌که از دستگاه‌های حکاکی لیزر جمع‌وجور استفاده می‌کنید، باید به این موضوع توجه کنید که اگر پرتوهای لیزر به طور ماهرانه حفاظت نشوند، می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری به چشم و پوست شما وارد کنند.

کیت‌ها معمولی نمی‌توانند از سطح ایمنی بالایی همانند کیت­های حکاکی لیزری که توسط متخصصان جمع‌آوری‌شده و به طور دقیق آزمایش شده‌اند، قابل‌اطمینان باشند.

توصیه ما این است که شما به‌عنوان یک مبتدی دستگاهی بخرید که از قبل کاملاً مونتاژ شده باشد. اگر قبلاً حکاکی لیزری را تجربه کرده‌اید و می‌دانید چگونه با خیال راحت وسایل فنی را مونتاژ کنید، امیدواریم که در این زمینه موفق باشید.

دستگاه حکاکی لیزری صنعتی

دستگاه‌های حکاکی لیزری درجه صنعتی نه‌تنها هزینه بالایی دارند، بلکه هزینه‌های بالای نگهداری را نیز به دنبال دارند. به‌عنوان‌مثال، هر 5 تا 6 سال لیزر باید تعویض شود. در صورت خرید دستگاه درجه صنعتی، گمان نکنید که می‌توانید قطعات آن را توسط پیچ‌گوشتی عوض کنید. بلکه شما باید کل دستگاه حکاکی لیزری را به سازنده ارسال کنید.

دستگاه حکاکی لیزری به‌تنهایی می‌تواند تا 3000 دلار هزینه داشته باشد و علاوه بر این شما باید برای نصب آن هزینه­های زیادی بپردازید.

بنابراین، قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری هزاران دلار برای یک دستگاه حکاکی لیزری درجه صنعتی، مطمئن شوید که پول لازم برای نگهداری آن را نیز دارید.

 ایمنی لیزر

مراقب ایمنی لیزر باشید! لیزرهای کلاس 4 وقتی به شکل نادرست کار کنند می‌توانند آسیب جدی به فرد وارد کنند. قبل از تصمیم‌گیری نیازهای خود را با دقت ارزیابی کنید. اگر ماشینی بخرید که قدرت کمتری داشته باشد اما همچنان آنچه را که نیاز دارید انجام دهد، راحت خواهید خوابید.

هر کلاس لیزر به محافظت بهتر از چشم نیاز دارد. تحقیق خود را انجام دهید و دریابید که آیا حکاکی لیزری که در ذهن دارید، شامل عینک‌های لازم است. در غیر این صورت، هر سازنده مسئولیتی فعالانه به شما می‌گوید چه کلاس لیزری در دستگاه‌ها تعبیه شده است تا به شما امکان خرید از قبل عینک محافظ مناسب را بدهد.

منبع تغذیه دستگاه حکاکی لیزری

دستگاه حکاکی لیزری به چه نوع اتصال برق نیاز دارد؟ آیا می‌توانید آن را به هر سوکت در دفتر یا کارگاه خود وصل کنید یا برای کار با آن به خط برق نیاز دارید؟

واضح است که دستگاه حکاکی لیزری نیروی زیادی می‌گیرد. بااین‌حال، برخی از افراد نمی‌دانند که سایر اجزای مصرفی چه قدرتی دارند. ماژول‌های خنک‌کننده فرسوده می‌توانند خود را در قبض برق شما نشان دهند؛ بنابراین اگر نگهداری دستگاه حکاکی لیزری در دفتر کارگاه یا کارگاه شما ارزش هزینه‌ها را دارد، اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی عوامل بسیاری در قیمت‌گذاری بر روی دستگاه‌ حکاکی لیزر دخیل هستند از جمله: کیفیت دستگاه، خدمات پس از فروش، ابعاد دستگاه، کیفیت برش و…

بیشتر دستگاه‌های لیزر را می‌توان به‌صورت دمونتاژ و جدا از هم تهیه کرد این موضوع باعث شده حمل و جابه‌جایی آنها بسیار آسان‌تر باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست