جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

باکس‌گل؛ در تحسینِ یکی از شیک‌ترین راه‌های ابراز عشق!

باکس‌گل
باکس گل

از قدیم‌الایام گل به عنوان هدیه، نشان از ظرافتِ روابط و احترامِ خاصِ عاشق به معشوق دارد. حتی اگر عاشق یا معشوق هم نباشید و برای کسی که دوستش دارید باکس‌گل را به‌عنوان هدیه در نظر بگیرید، این هدیه نمادی از اصالت در منش و محبت بی‌ریای شما است؛ از طرفی دیگر طبق نظر اطبا سنتی، هر گل با رایحه منحصر‌به‌فردش می‌تواند خاصیت درمانی و شفا داشته باشد. با این وجود، کسی هست که از هدیه گرفتن یک باکس گل زیبا که اصالتِ مهر و شکوهِ مدرنیته را توامان در خود دارد غافل‌گیر نشود؟! بدون شک هرگز.

طراحی باکس یا همان جعبه گل مراحلی دارد که معمولا طبق سلیقه شما و بنابر حسن سلیقه طراحان گل‌آرایی انجام می‌شود. دنیای گل‌های طبیعی و مصنوعی به قدری وسیع است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، یک هنرمندِ به تمام معنا لازم است. طراحان گل‌آرا، دسته‌های متنوع گل‌هارا طبق اصول چیدمان، سلیقه مشتری و تناسب باکس با دلیل سفارشِ مشتری در کنار هم می‌نشانند و نتیجه نهایی چیزی فراتراز دسته‌‌گل‌های متداول می‌شود. یک سورپرایزِ تمام عیار.

اما اگر فکر می‌کنید نشاندنِ دسته‌های گل در کنارِ هم مرحله نهاییِ کار است، سخت در اشتباه هستید.

مسئله ای که باکس‌های گل را از دسته‌گل های معمولی متفاوت جلوه می‌دهد، دیزاین و طراحیِ شکیلِ خودِ جعبه‌هایی است که گل‌ها برای قرارگیری در آن چیدمان می‌شوند. در حقیقت اینجا گل، محصول جانبیِ ابراز محبت است و سایر موارد مانند جعبه متناسب، شکلات و حتی کادوهایی که مد نظر دارید می‌توانند بیشتر از خود گل‌ها توجه مخاطب را جلب کنند.

در ادامه با جنس و شیوه‌های طراحی باکس‌های گل بیشتر آشنا می‌شویم.

باکس‌گل از نوعِ پلکسی؛ شیک و مقاوم

این نوع باکس معمولا کمی بیشتر از سایرین جیب‌تان را خالی می‌کند اما ارزشش را دارد. باکس‌های پلکسی در انواع طراحی‌ها ساخته می‌شوند؛ استحکام‌شان به همراه شفافیت و درخشش بدنه، آن‌هارا بسیار شیک و باشکوه جلوه می‌دهد.

باکس‌گل از نوعِ تلقی؛ هزینه کمتر در عین زیبایی

باکس‌های گلِ تلقی نیز به دلیل قابل‌ دید بودن گل‌ها در باکس و هزینه مناسب‌تر، علاقمندان خودش را دارد؛ اگرچه بدنه این نوع باکس چندان استحکامی نداشته و با کوچک‌ترین ضربه، ممکن است زیبایی اولیه خودش را از دست بدهد؛ از همین جهت برای مخاطبان سخت پسندِ شما و مناسبت‌های خیلی خاص توصیه نمی‌شود.

باکس‌‌گل چوبی و چرمی؛ اصالت هرگز از مد نمی‌افتد!

باکس‌گل‌هایی‌که با چوب یا چرم طراحی می‌شوند، بسیار لاکچری‌تراز چیزی هستند که به ذهن‌تان خطور می‌کند. در واقع گل نماد ابراز محبت است؛ در حقیقت چوب و چرم همیشه نشانه‌هایی از اصالت و قدمتِ مهرِ یار دارند؛ از این جهت تلفیق این دو، نوستالژیک و در عین حال مدرن است. برش‌های چوب و چرم تنوع گسترده‌ای دارند و طراحی باکس با استفاده از آن‌ها می‌تواند برای خیلی از افراد جذاب باشد. همچنین توانایی نگهداری باکس‌هایی با جنس چوب و چرم حتی پس از تمام شدن عمر گلها، باعث التیامِ زخمِ هزینه‌ای می‌شود که متحمل شده‌اید! این مورد را در باکس‌های پلکسی نیز شاهد هستیم.

باکس‌های ترکیبی؛ لذت غافلگیری مخصوصا وقتی پای شکلات در میان است!

انواع چیدمان باکس‌های گل به قدری متنوع و هیجان انگیز هستند که گاهی نمی‌توانید به انتخاب خود مطمئن باشید. اما وقتی پای شکلات، آن هم شکلات‌هایی که با زرورق‌های طلایی یا قرمز تزئین شده باشند، در میان باشد، دیگر تردیدی برای انتخاب باقی نمی‌ماند. معمولا باکس‌گل‌های ولنتاین، سالگرد ازدواج و دوستی را همراه با شکلات و سایر خوراکی‌های ظریف و مورد علاقه مخاطب‌ِ شما طراحی می‌کنند تا در کنار رایحه گل‌ها، لذتِ چشیدن عشق در هیبتِ شکلات برایش ماندگار شود.

باکس‌های کادویی؛ برای وقت‌هایی که گل کافی نیست!

برای انتخابِ باکسِ مناسب باید روانشناسِ قهاری هم باشید! اگر مخاطب‌تان گل‌هارا فقط مقدمه چینیِ جذابی برای ادامه ابراز عشق می‌بیند، بهتر است به فکرِ کادوی اصلی هم باشید. باکس‌گل می‌تواند قابلیت دیزاین و قرارگیریِ کادوی مد نظر شما را هم به غافلگیرکننده‌ترین شکل ممکن داشته باشد. می‌توانید از قبل با طراح چیدمان هماهنگ کنید و تمامِ آنچه انتظار دارید را برای او توضیح دهید.

باکس‌گل مخملی؛ زیبایی در سادگی است

باکس‌هایی با روکش مخملی می‌توانند دنیایی از رنگ های متفاوت باشند. نکته ای که وجود دارد این است که پارچه‌های مخملی در برابر رطوبت مقاومتِ خوبی ندارند و تغییر ظاهر میدهند. با این حال جعبه‌های گل با طراحی پارچه های مخملی هنوز هم زیبا و پرطرفدار هستند مخصوصا برای کسانی که هزینه مناسب‌تر را ترجیح می‌دهند.

شادابی گل‌ها در باکس‌‌گل؛ چگونه ممکن است؟

اگر قرار بود باکس‌های گل صرفا جذابیت نمادین داشته باشند و امکان آب‌رسانی به گل‌ها وجود نداشته باشد، باید بدانید که گل‌های پژمرده و کهنه هیچ‌کس را خوشحال نمی‌کند. از همین جهت امکان آب‌رسانی به گل‌های درونِ باکس از راه‌های مختلف وجود دارد.

یکی از متداول‌ترین راه‌ها، استفاده از نوعی اسفنج در باکس گل است که باعث می‌شود طراوت آنها برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ شود. در واقع اسفنج باکس باید همیشه مرطوب باشد؛ برای تحقق ماندگاریِ گل‌ها بهتر است با فشاردادن انگشت‌تان روی قسمتی از اسفنج، از میزان مناسبِ رطوبت مطلع شوید و وقتی که از رطوبت اسفنج کاسته شد، در زمانِ درست آن را آبیاری کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشیم که جعبه‌های گل را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نداده و مکانی که برای آن در نظر می‌گیریم از نظر آب و هوا معتدل باشد.

برخی از باکس‌های گل ضدآب هستند یا به دور اسفنجِ آن فویل محافظی پیچیده شده است تا راهِ نفوذِ آب را به دیواره باکس مسدود کند؛ اگرچه ممکن است مقداری از آب حین آبیاری به بیرون نشت کند. بنابراین توصیه می‌شود تا یک ساعت بعداز اتمام آبیاری گل‌ها، باکس را روی میز قرار ندهید.

در نظر داشته باشید طبق جنس بدنه باکس‌ها، تصمیم به آبیاری بگیرید؛ ممکن است آب به‌راحتی بتواند ظاهر و رنگ باکس را تغییر دهد.

چرا باکس‌گل را برای ابراز عشق انتخاب می‌کنیم؟

در حقیقت جعبه‌های آماده و از پیش طراحی شده ممکن است به مخاطب خاص‌تان این احساس را القا کنند که شایسته زمانی که باید برای شناخت بیشتر از علایقش می‌گذاشتید نبوده است. ممکن است حتی با یک شاخه گل ساده بتوانید او را خوشحال کنید اما برای مناسبت‌های خاص‌تر، پیشنهادِ ما این است که طبق سلیقه و علایق او پیش بروید. باکس‌های گل با تنوع بسیار بالایی طراحی می‌شوند. جدای از این مسئله، گل‌ها همیشه زبانِ خودشان را برای ابراز عشق دارند؛ تصور کنید وقتی از صفر تا صد طراحی باکس‌گل طبق نظر شما و مخاطب‌تان انجام می‌شود، قطعا هدیه خاص‌تری به شمار می‌آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست