جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

برش آلومینیوم با cnc

برش آلومینیوم با cnc
برش لیزری

برش آلومینیوم با cnc یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش های برش آلومینیوم است که به دلیل مزیت های منحصربه فردی که دارد امروزه مورد استقبال بسیاری از صنایع تولید قطعات آلومینیومی قرار گرفته است، این دستگاه علاوه بر برش آلومینیوم قابلیت برش سایر فلزات دیگر را فارق از هر گونه جنس و متریالی دارد.

از این دستگاه علاوه بر برش آلومینیوم برای برش فلزاتی چون آهن، فولاد، استیل، برنج و … و همچنین غیرفلزاتی نظیر شیشه و پلاستیک با کمترین ضایعات و پرتی استفاده می شود، در واقع همین ویژگی های منحصربه فرد برش آلومینیوم با cnc سبب تمایز آن با سایر دستگاه های برش شده است.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید

ویژگی های برش آلومینیوم با cnc

همانگونه که می دانید آلومینیوم فلزی نرم و انعطاف پذیر است، لذا از قابلیت برش پذیری و تغییر شکل بالایی برخوردار می باشد، برش این فلز به وسیله روش های قدیمی و سنتی کاری سخت و هزینه بر بوده اما با استفاده از دستگاه cnc به راحتی و با میزان هزینه بسیار پایین تری می توان کار برش را انجام داد.

برش آلومینیوم با cnc دارای ویژگی های منحصربه فرد دیگری است که از مهمترین آنها می توان به صرفه جویی در هزینه ها و ارتقا و بالا بردن راندمان پردازش و برش مواد اشاره کرد، همچنین با استفاده از این دستگاه می توانید قطعات پیچیده ای را که امکان ایجاد آن با برش معمولی وجود ندارد با بهترین کیفیت و به سادگی ایجاد نماید، امکانات این دستگاه بسیار بالا بوده که این امر نیز به افزایش سرعت و بالا رفتن راندمان و کیفیت تولید کمک بسزایی می کند.

با توجه اینکه آلومینیوم از فلزات نرم محسوب می شود، کار برشکاری و ایجاد حکاکی بر روی آن کمی دشوار بوده و نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، اگر برش آلومینیوم با cnc توسط فرد ماهر و با استفاده از تنظیمات دقیق و کنترل سرعت انجام شود برش و حکاکی با دقت و کیفیت بسیار عالی انجام خواهد شد.

مزایای برش آلومینیوم با cnc

مزایای برش آلومینیوم با cnc بسیار زیاد می باشد، به همین دلیل است که اکثر صنعت گران و فعالان در این حوزه از این دستگاه استفاده کرده و کمتر کسی پیدا می شود که از روش های دستی و مکانیکی قدیمی که هم هزینه بر بوده و هم دقت و سرعت پایینی دارند استفاده کند، به طور کلی از مهمترین مزیت های استفاده از این نوع برش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت و دقت بالا
  • کیفیت لبه های قطعه پس از برش آلومینیوم با cnc به گونه است که نیازی به پرداخت قطعه جهت صیقل دادن و تمیز کردن ندارد، که این امر خود نیز به کاهش اتلاف وقت و انرژی کمک بسزایی کرده و ضایعات تولیدی را به حداقل می رساند.
  • نیازی به ساخت قالب برای پیاده سازی طرح ها و اشکال مختلف ندارد.
  • از ایجاد تغییرات در ساختار و ماهیت فلز آلومینیوم جلوگیری می نماید.
  • به صرفه جویی در هزینه های تولید و افزایش بازدهی تولید کمک فراوانی می کند.

نکاتی جهت کار با برش آلومینیوم با cnc

همانطور که می دانید برش آلومینیوم با cnc با اعمال اطلاعات رایانه ای انجام می شود، در واقع دستگاه این امکان را به اپراتور می دهد تا برنامه های طراحی و برش مورد نظر خود را به دستگاه بدهد تا دستگاه طبق برنامه مورد نظر فعالیت خود را انجام دهد.

به حداکثر ضخامت قطعه آلومینیومی دقت کنید معمولا برای فلز آلومینیوم حداکثر ضخامت مجاز 31 میلی متر است، به دلیل قدرت انتقال حرارتی و الکتریکی که این فلز دارد بهتر است قبل از برشکاری تمامی مواد اشتعال زا و لوازم الکتریکی فاصله قرارگیری مناسبی داشته باشند.

قبل از انجام برش حتما نکات ایمنی از قبیل تهویه محیط و استفاده از تجهیزات ایمنی را رعایت کرده و تمامی اتصالات و قطعات را به دقت چک کرده تا تمیز و عاری از هر گونه مشکل فنی باشد.

انواع روش برش برش آلومینیوم با cnc

برش آلومینیوم با cnc با دقت و ظرافت بسیار بالایی انجام می شود، لذا انواع حکاکی ها و اشکال پیچیده و هندسی را می توان با نهایت دقت و کیفیت بر روی فلز ایجاد کرد، از روش های مهم برش cnc مواردی به شرح زیر است:

  1. برش cnc لیزر: از پیشرفته ترین روش های برش است که کار برش را با ظرافت بسیار عالی انجام می دهد، برای بریدن قطعات و آلیاژهای فلزی از لیزر c و برای برش و حکاکی غیرفلزات از لیزر yag استفاده می شود، ایجاد هر گونه شکل دلخواه و پیچیده با دقت بالا و عدم سوختگی ناشی از تمرکز حرارتی و همچنین کاهش ضایعات از مزیت های مهم استفاده از این روش است.
  2. هوابرش: روشی برای بریدن فلزات است که معمولا برای برش فلزات با ضخامت بالا به کار می رود، یکنواختی و تمیزی لبه های برش و سرعت بالای انجام کار از مزیت های مهم استفاده از این روش است.
  3. پلاسما: از این روش برای برش ورق های با ضخامت کمتر از 3 میلی متر استفاده می شود.

جهت سفارش محصول و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سخن پایانی

برش آلومینیوم باcnc   یکی از روش های مدرن و پیشرفته ای است که به دلیلی ویژگی ها و مزیت های منحصربه فرد بیشماری که دارد استفاده از آن در برش کاری آلیاژهای آلومینیومی با اسقبال بی نظیری روبه شده است و اکثر صنعت گران این حوزه جهت پیشبرد اهداف خود اقدام به استفاده از این دستگاه می نمایند.

از مهمترین مزایای استفاده از این دستگاه می توان به بالا بردن سرعت و دقت انجام کار، ارائه طرح های پیچیده با ظرافت بی نظیر، عدم ایجاد تغییر ماهیت در ساختار و شکل ظاهری فلز و کاهش تولید ضایعات و افزایش راندمان تولیدی اشاره نمود.

برای برش آلومینیوم با cnc به روش های مختلفی می توان اقدام نمود که از مهمترین و پرکاربردترین این روش ها می توان به روش پلاسما، cnc  لیزر و هوابرش اشاره داشت که هر کدام از مزیت های منحصربه فرد خود برخوردار بوده و کارایی خاص خود را دارند.

ضمن اجرای کار با دستگاه نیز باید به یک سری نکات مهمی از قبیل دور کردن هر گونه ماده الکتریکی و اشتعال زا، تهویه مناسب محیطی، استفاده از نیروی متخصص جهت دادن داده ها و اندازه های دقیق کامپیوتری توجه کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست