جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

حداکثر ضخامت برش لیزر

ضخامت برش لیزر
برش لیزری

از این دستگاه جهت برش انواع فلزات و وسایل چوبی استفاده می شود، اما مهمترین نکته ای که قبل از استفاده از دستگاه برش لیزر باید به آن دقت کرد حداکثر ضخامت برش لیزر است، توجه به این آیتم سبب افزایش دقت در برش شده و به تولید محصول نهایی باکیفیت تر کمک بسزایی می کند.

برش لیزری یکی از پیشرفته ترین و جدیدترین روش های برش است که از مزیت های استفاده فراوانی برخوردار بوده و استفاده از آن در طی دهه اخیر به دلیل مزیت های فوق العاده آن از قبیل دقت و سرعت بالا نسبت به دهه های پیشین با رشد چشمگیری روبه رو بوده است.

جهت سفارش محصول و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

حداکثر ضخامت برش لیزر چقدر است؟

پاسخ به این سوال بسیار راحت است، چرا که حداکثر ضخامت برش لیزر به طور مستقیم به نوع دستگاه لیزر و کیفیت و نوع قطعات تشکیل دهنده آن بستگی دارد، اما این ضخامت به متغیرهای مختلفی نیز بستگی دارد.

بسته به نوع مواد، درجه سختی یا چگالی و میزان ضخامت برش لیزر نیز متفاوت می باشد، به طور مثال برای برش آلیاژهایی مثل آهن حداکثر ضخامت برش تا 20 میلیمتر بوده و یا فلزات آلومینیوم تا 6 میلیمتر می باشد.

ضخامت برش لیزر در انواع فلزات

همانطور که دستگاه برش لیزر دارای انواع مختلفی است به همین دلیل حداکثر ضخامت برش لیزر فلزات نیز از دستگاهی به دستگاه دیگر متغیر می باشد، ضخامت برش لیزر با توجه به دو متغیر قابل بررسی است، یکی اینکه نوع فلز چیست و دیگری میزان چگالی آن چقدر است.

به همین منظور هر چه میزان ضخامت ورق فلزی بیشتر باشد به همان نسبت نیز باید میزان قدرت دستگاه لیزری نیز بیشتر باشد، به عنوان مثال برای برش فلزاتی مثل آهن، برنج و استیل به دلیل سختی زیاد باید از دستگاه لیزری قوی تری استفاده نمود.

ضخامت برش لیزر

ضخامت برش لیزر

نوع ضخامت برش لیزر

همانگونه که می دانید برش لیزر روشی بسیار سریع و دقیق برای برش فلزات مختلف بوده که به دلیل مزیت های فوق العاده ای که استفاده از آن دارد در صنایع مختلف به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، مهمترین مزیت استفاده از این دستگاه کیفیت بالای سطوح برش و صاف و تمیزی بالای لبه های برش است.

در برش لیزر، حداکثر ضخامت برش لیزر به صورت اتوماتیک و با استفاده از داده ها و اطلاعات کامپیوتری انجام می گیرد، لذا ضخامت، اندازه و ابعاد برش قابل اندازه گیری می باشد، سرعت و دقت برش در هر دستگاهی متغیر می باشد، پس ضخامت برش لیزر یکی از با اهمیت ترین موضوعاتی است که قبل از استفاده از آن باید مورد توجه قرار گیرد؛ هر دستگاهی حداکثر ضخامت مجاز منحصربه فردی دارد، بنابراین برخی دستگاه ها برای برش مواد با ضخامت های مختلف از عملکرد بهتری برخوردار می باشند.

در خصوص حداکثر ضخامت برش لیزر هر چه ضخامت سطح برش کمتر باشد و ماده نرم تر باشد این امر سبب بالا رفتن دقت برش و همچنین سرعت آن می شود، پس برش کاری انواع فلزات با یک دستگاه لیزر امکان پذیر نبوده و باید از دستگاه لیزر متناسب با ضخامت آن استفاده نمود.

نکات مهم برش لیزر

علاوه بر توجه به حداکثر ضخامت برش لیزر از دیگر نکات مهمی که در برش لیزر باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر می باشد:

  1. حداکثر فاصله بین خطوط برش: رعایت حداکثر فاصله بین دو خط برش از نکات مهمی است که در برش لیزری باید به آن توجه کنید، اگر دو خط برش خیلی نزدیک به هم باشند، اشعه لیزر سبب ذوب مواد بین آنها می شود.
  2. پوشاندن لبه ها: در برش لیزری به ویژه حکاکی های لیزری که بر روی چوب انجام می شود به دلیل جلوگیری از سیاه شدن و دوده گرفتن و یا تغییر رنگ روی لبه های سطح کار، ابتدا باید لبه ها را با چسب و یا کاغذی بپوشانید.
  3. تست آزمایشی: همیشه قبل از انجام برش به خصوص انجام پروژه های خاص و یا کار بر روی مواد گرانقیمت ابتدا کار برش را روی یه ماده دیگر تست کرده تا در صورت وجود خطای احتمالی آن را برطرف نمایید.
  4. توجه به قطر پرتو لیزر: توجه به این مورد بسیار مهم است، گرچه قطر پرتو لیزر از چند میلیمتر بیشتر نیست، اما قبل از برش باید ناحیه به دقت مشخص شده تا سطح مورد نظر با دقت و تمیزی بیشتری برش داده شود.
ضخامت برش لیزری

ضخامت برش لیزری

سفارش بر اساس ضخامت برش لیزر

از مهمترین نکات حائز اهمیتی که قبل از خرید یا سفارش لیزر فلزات باید رعایت نمایید توجه به ضخامت برش لیزر است، لذا قبل از سفارش آنلاین یا اینترنتی محصول ابتدا به مشخصات فنی آن از قبیل حداکثر ضخامت برش لیزر دستگاه دقت کنید و یا از کارشناس فروش اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

از دیگر نکات حائز اهمیتی که قبل از خرید باید به آن دقت کنید می توان به برند و اعتبار شرکت تولیدی مورد نظر، گارانتی و خدمات پس از فروش، کیفیت دستگاه و قطعات آن اشاره داشت، توجه به قیمت این دستگاه از دیگر نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد.

قیمت دستگاه ها با توجه به حداکثر ضخامت برش لیزر کیفیت و نوع قطعات تشکیل دهنده و همچنین امکانات دستگاه با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

سخن پایانی

برش لیزری از تجهیزات و تکنولوژی های روز است که طی دهه اخیر از آن در صنایع مختلف به صورت گسترده ای استفاده می شود، قدرت و سرعت عمل این دستگاه جهت برش فلزات مختلف به موارد زیادی بستگی دارد که از میان آنها ضخامت برش لیزر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

تعیین حداکثر ضخامت برش لیزر بسته به جنس ماده متغیر است، اما به طور کلی از این دستگاه برای لیزر فلزات با ضخامت های اندک استفاده می شود، حداکثر میزان این ضخامت در فلزات مختلف با توجه به سختی فلز متغیر می باشد.

دستگاه های لیزر دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای قدرت و امکانات منحصربه فرد خود برخوردار می باشد، بنابراین برای انجام برش با حداکثر دقت و سرعت باید قدرت دستگاه جهت برش سنجیده شود.

علاوه بر انتخاب مناسب دستگاه بر اساس حداکثر ضخامت برش لیزر، جهت برش لیزری لازم است به یک سری نکات مهمی توجه نمود، به عنوان مثال به قطر پرتو لیزر و میزان تمرکز آن بر روی سطح برش دقت شود تا کیفیت کار تولیدی بیشترشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست