جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز

برش شیشه سکوریت
برش لیزری

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که آیا امکان برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز قابلیت برش پذیری را دارند یا خیر، اگر اینگونه است چگونه می توان آن را برش داد؟ همانطور که می دانید شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه است که به شیشه های نشکن و مقاوم در برابر ضربه معروف می باشد، پس امکان شکستن آنها با ضربات فیزیکی تقریبا غیر ممکن می باشد.

برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز با شیشه های معمولی کمی متفاوت هستند، تفاوت مهم این شیشه ها که آن را از شیشه های معمولی متمایز می کند در واقع به فرآیند تولید آنها مربوط می شود، این شیشه ها جهت تولید در کوره های با دمای بسیار بالاتر از شیشه های معمولی تولید می شوند.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید

برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز چگونه انجام می شود؟

برای انجام کار برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز ابتدا باید شیشه را در ابعاد و اندازه های مشخص برش داد، فرآیند برش این شیشه ها بسیار حساس بوده و نیاز به مهارت و توانایی بالایی دارد، چرا که کوچکترین اشتباه در برش سبب کاهش کیفیت شیشه شده و یا تغییر ابعاد دقیق شیشه می گردد.

قبل از برش باید ابتدا سطح شیشه کاملا تمیز بوده و عاری از هر گونه گرد و غبار باشد، در مرحله بعدی شیشه باید به صورت کامل در یک ظرف آب قرار گیرد، در این مرحله ظرف را به همراه شیشه در کوره با دمای 900 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه قرار داده و بعد دما تا 875 فارنهایت پایین می آورند و سپس شیشه را آنیل می کنند، ( آنیل کردن به معنی فرآیند خنک کردن شیشه به آرامی طی مدت زمان طولانی معمولا 2 الی 3 ساعت می باشد، چرا که اگر سریع خنک شود شیشه کیفیت خود را از دست می دهد).

سپس شیشه را از کوره خارج کرده و می گذارند به مدت یک شبانه روز بیرون باشد تا لایه های درونی نیز کاملا خنک شوند، سپس اقدام به برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز می نمایند.

دلیل برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز

دلیل برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز

دلیل برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز

شیشه های سکوریت نیز مانند شیشه های معمولی قابلیت برش پذیری را دارند اما این عمل توسط فرآیندی خاص و با استفاده از دستگاه لیزر یا سنگ فرز امکان پذیر بوده و با استفاده از روش های ابتدایی مثل برش با الماس انجام نمی شود.

از شیشه های سکوریت برای درب ورودی بسیاری از اماکن و فروشگاه ها و یا حتی منازل استفاده می نمایند، بنابراین دلیل برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز این است که شیشه بر اساس ابعاد و اندازه های مختلف قابل استفاده باشد.

برش شیشه‌سکوریت با لیزر یا سنگ فرز با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می شود که همین امر سبب کاهش هزینه های تولید و افزایش راندمان کاری و کیفیت نهایی محصول مورد نظر می شود، شیشه های سکوریت پس از اندازه گیری در ابعاد مشخص توسط این دستگاه برش داده می شوند.

موارد استفاده از شیشه سکوریت

موارد استفاده از شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت در مقایسه با شیشه های معمولی از میزان استحکام و مقاومت بسیار بالاتری برخوردار هستند، لذا استفاده از آنها جهت درب و پنجره در محیط های مختلف به ویژه محیط هایی که احتمال خطرات طبیعی و یا سرقت بیشتر است از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم از شیشه های سکوریت برای درب ورودی اماکن مختلف استفاده می نمایند، به طور کلی از مهمترین کاربردها و موارد استفاده از این شیشه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده جهت پنجره و درب ورودی اماکن مختلف مثل مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری
  • پوشش بالکن و آلاچیق
  • استفاده در قسمت پاگرد و در مجاورت پله ها
  • برش‌شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز و استفاده از آن برای لوازم منزل، لوازمی مثل مایکروویو و ظروف پیرکس که در برابر ضربه و حرارت بالا مقاوم هستند.
  • ساخت میز، پارتیشن بندی، محوطه سازی و …
  • استفاده در صنعت خودروسازی و ساخت شیشه های نشکن به منظور کاهش صدمات و آسیب های احتمالی در مقابل تصادفات

جهت سفارش محصول و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

نکاتی که قبل از برش‌شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز باید رعایت کنید

همانگونه که می دانید شیشه های سکوریت شیشه هایی هستند که برش دادن آنها کاری نسبتا حساس دشوار بوده و نیاز است یک سری نکات مهم را در حین انجام کار هم به دلیل کاهش خطرات و آسیب های احتمالی و هم افزایش کیفیت نهایی محصول انجام داد، از جمله نکات حائز اهمیتی که در خصوص برش‌شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز باید رعایت کنید مواردی به شرح زیر می باشد:

  1. شخصی که قرار است کار برش را انجام دهد باید کاملا متخصص و حرفه ای در این زمینه باشد.
  2. اندازه گیری ها باید کاملا دقیق بوده تا کار برش با کیفیت و تمیزی بالایی انجام شود.
  3. در حین انجام کار حتما به نکات ایمنی از قبیل تهویه محیط و استفاده از لباس کار مناسب دقت شود.

سخن پایانی

شیشه های سکوریت در مقایسه با شیشه های معمولی از مقاومت و استحکام بسیار بالاتری برخوردار بوده و همچنین شیک تر و جذاب تر نیز می باشد، لذا از موارد استفاده و کاربرد فراوانی در صنایع مختلف به ویژه صنعت خودروسازی، ساخت لوازم منزل، ساخت درب و پنجره های سکوریت برای مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی برخوردار هستند.

برش این شیشه ها بر خلاف شیشه های معمولی کاری سخت تر بوده و با استفاده از روش های قدیمی و سنتی تقریبا امکان پذیر نیست، لذا برای برش از دستگاه لیزر یا سنگ فرز استفاده می نمایند، برش‌شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد.

لذا جهت اجرای کار لازم است تمامی مراحل فرآیند برش را با دقت انجام داد، چرا که کوچکترین خلل در انجام صحیح و دقیق این فرآیند منجر به کاهش کیفیت تولید محصول نهایی شده و در نهایت شیشه سکوریت قابلیت ها و ویژگی های خود را بعد از برش از دست خواهد داد.

همچنین قبل از انجام کار لازم است به یک سری نکات فنی و ایمنی نیز دقت نمود، از مهمترین نکات ایمنی برش شیشه سکوریت با لیزر یا سنگ فرز یکی تعیین ابعاد دقیق برش و دقت بالا در برش بوده و دیگری رعایت نکات ایمنی محیط کار از قبیل تهویه مناسب می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست