جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

خدمات لیزر حکاکی چه مواردی را شامل می‌شود

خدمات لیزر حکاکی
حکاکی لیزری

خدمات لیزر حکاکی چه مواردی را شامل می‌شود؟ حکاکی با لیزر نوعی استفاده از لیزر برای حکاکی روی یک جسم است. از طرف دیگر، علامت‌گذاری با لیزر، دسته گسترده‌تری از روش‌ها برای ایجاد اثر بر روی یک جسم است که شامل تغییر رنگ به دلیل تغییرات شیمیایی، زغال‌سنگ، کف کردن، ذوب شدن، فرسایش و غیره نیز می‌باشد.

این تکنیک شامل استفاده از جوهر نیست، و همچنین شامل بیت‌های ابزاری نیست که با سطح حکاکی تماس گرفته و فرسوده می‌شوند و این به آن یک مزیت نسبت به فناوری‌های حکاکی یا علامت‌گذاری جایگزین می‌دهد که در آن جوهرها یا سر بیت‌ها باید به طور منظم تعویض شوند.

تأثیر علامت‌گذاری لیزر برای مواد قابل انعطاف‌پذیری که به طور خاص طراحی شده اند و همچنین برای برخی از رنگ‌ها، بارزتر است. این شامل پلیمرهای حساس به لیزر و آلیاژهای جدید فلز است.

حکاکی لیزر روی چوب

سفارش لیزر حکاکی

سفارش لیزر حکاکی

استفاده از لیزر برای کارهای حکاکی لیزری بسیار گسترده است. یک نمونه از خدمات لیزر حکاکی روی چوب ساخت لوازم ریزودرشت چوبی است. حکاکی روی چوب با طرحی ساده و با تأثیر بالا است که هم قابلیت برش لیزری و هم قابلیت‌های خدمات لیزر حکاکی را به نمایش می‌گذارد.

لیزر بر روی فولاد ضدزنگ

این فلز تا مدتی پیش برای لیزر بدترین مواد حکاکی بود. این مشکل اکنون با استفاده از لیزر در طول موج کوتاه‌تر از لیزر سنتی CO2 با طول موج 10،640 نانومتر حل شده است. با کمک این نوع لیزر فلزات به‌راحتی می‌توانند با استفاده از سیستم‌های تجاری حک شوند.

خدمات لیزر حکاکی روی سنگ و شیشه

سنگ و شیشه خیلی راحت حکاکی نمی‌شوند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این باعث می‌شود که آنها به‌طورکلی کاندیدای بهتری برای سایر ابزارهای قلم‌زنی باشند.

از لیزرها برای حکاکی روی شیشه استفاده می‌شود و اگر قدرت، سرعت و فوکوس درست باشد، می‌توان به نتایج عالی دست‌یافت.

حکاکی لیزر روی جواهرسازی

تقاضا برای جواهرات شخصی، جواهرسازان را از مزایای فرایند حکاکی لیزری بیشتر آگاه کرده است. جواهرسازان دریافتند که با استفاده از لیزر می‌توانند کار حکاکی را با دقت بیشتری انجام دهند.

در حقیقت، جواهرفروشان کشف کردند که خدمات لیزر حکاکی نسبت به سایر حکاکی‌ها دقت بیشتری دارد. در همان زمان، جواهرفروشان کشف کردند که حکاکی‌های اعمال شده با لیزر از ویژگی‌های مطلوب دیگری نیز برخوردار است.

این ویژگی‌ها شامل سفارشی‌سازی، شخصی‌سازی و زیبایی محض این حکاکی‌ها است.

قیمت لیزر حکاکی

قیمت لیزر حکاکی

لوح و جوایز

هزینه نسبتاً پایین خدمات لیزر حکاکی که توسط اتوماسیون و مواد ارزان‌قیمت انجام می‌شود، آن را به یک راه‌حل ایدئال برای شخصی‌سازی جوایز تبدیل می‌کند.

بسیاری از افراد خوانایی لیزر را نیز ترجیح می‌دهند که اغلب با هزینه بسیار کمتری نسبت به روش‌های دیگر ظاهر واضح‌تری را ارائه می‌دهد.

آینه‌های لیزری

همانند آینه‌های منقوش منظم، تمرکز اولیه دستگاه‌های حکاکی لیزری این بود که تصویری را بر روی سطح شیشه آینه حک کنند. هنگامی که قدرت، تمرکز و سرعت بهینه شود، می‌توان نتایج مشابه سند بلاست یا اچ شیمیایی را به دست آورد.

نتیجه‌گیری

می‌توان گفت که فناوری حکاکی لیزری یک صنعت بسیار گسترده است و کاربردهای بی‌شماری دارد. توانایی دستگاه حکاکی لیزری در حکاکی بر روی انواع اجسام و سطوح این دستگاه را به یک فناوری بی‌نظیر تبدیل کرده است.

ایجاد تصاویر و خطوط دلخواه با قیمت پایین کارهای حکاکی شده با دستگاه باعث شده این صنعت محبوبیت زیادی در بین مشاغل مربوط به حکاکی پیدا کند.

دامنه استفاده از لیزر حکاکی بسیار گسترده است و انجام خدمات لیزر حکاکی بر تقریباً روی هر جسمی قابل‌اجرا است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست