جدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

برش لیزر آلومینیوم پامنار

برش لیزر آلومینیوم پامنار
برش لیزری

شرکت برش لیزر آلومینیوم پامنار یکی از شرکت های معتبر ارئه دهنده خدمات لیزری در کشور است که هر گونه خدماتی از جمله برش، حکاکی و طراحی، خدمات کارگاهی، ساخت تندیس و بسیاری موارد دیگر را با کیفیت عالی و با بهترین قیمت به همشریان عزیز ارائه می نماید.

فلز آلومینیوم به دلیل مزیت های بیشماری که دارد در صنایع مختلف از کاربردهای بیشماری برخوردار می باشد، از جمله مزیت های بسیار مهم این فلز داشتن قدرت هدایت حرارتی و الکتریکی است، لذا از آن در صنایع خودروسازی و تولید لوازم خانگی استفاده فراوانی می شود، سبک بودن و انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر خوردگی، جرم پایین و استحکام بالا از دیگر ویژگی های منحصربه فرد این فلز می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مزایای برش لیزر آلومینیوم پامنار

همانگونه که می دانید دستگاه برش لیزر آلومینیوم پامنار از دستگاه های بسیار پرکاربرد در صنعت است که از آن به منظور برش انواع فلزات از جمله فولاد، استیل، آلومینیوم، مس، طلا و … استفاده نمایند، بنابراین استفاده از این روش به دلیل مزایای بیشماری که دارد در صنایع مختلف گسترش بسیاری داشته است، اما از جمله مزایای بسیار مهم استفاده از برش لیزر آلومینیوم پامنار که از مهمترین شرکت های عرضه های کننده خدمات لیزری است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت بالا: از مهمترین و بارزترین ویژگی های استفاده از این دستگاه سرعت اجرای بسیار بالای آن است، این دستگاه به وسیله داده ها و اطلاعات کامپیوتری که به آن داده می شود برش قطعات و یا سایر تغییرات را بر روی قطعات انجام داده که این امر به افزایش دقت و صحت کار لیزری کمک بسزایی می کند.
  • سرعت بالا: برش لیزر آلومینیوم پامنار کار برش را با سرعت بسیار بالا و کیفیت عالی انجام می دهد، که از این حیث به افزایش راندمان تولید و صرفه جویی در زمان و هزینه های تولید کمک می شود.
  • کاربردهای گسترده: این دستگاه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و حوزه استفاده از آن بسیار وسیع و گسترده می باشد.
ویژگی های برش لیزر آلومینیوم

ویژگی های برش لیزر آلومینیوم

ویژگی های برش لیزر آلومینیوم

همانگونه که می دانید آلومینیوم نوعی فلز است که نسبت به سایر فلزات جنس نرم تر و انعطاف پذیری بالاتری دارد، به طوری که می توان انواع اشکال و طراحی ها را به سادگی بر روی آن اعمال نمود، اما استفاده از روش های سنتی و دستی هم به دلیل پایین آمدن دقت در انجام کار و هم پایین بودن سرعت عملا کاری هزینه بر بوده و برای بسیاری کارگاه های تولیدی مقرون به صرفه نمی باشد.

استفاده از برش لیزر آلومینیوم پامنار این کار را بسیار ساده کرده است و قادر است انواع طرح های ساده و هندسی را بدون خطا و با بالاترین سرعت و دقت بر روی انواع آلومینیوم با ضخامت های مختلف به انجام رسانده و هزینه های تولید و زمان بر بودن اجرای کار را به حداقل برساند.

جهت سفارش محصول و دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید

فرآیند برش لیزر آلومینیوم پامنار

آلومینیوم از جمله فلزاتی است که از مهمترین ویژگی های آن می توان به نرم و براق بودن، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی اشاره داشت، لذا از محبوب ترین و پرمصرف ترین انواع فلزات جهت قطعه سازی در بسیاری از صنایع می باشد.

انعطاف پذیری بالا از ویژگی های بارز این فلز است، این مزیت سبب می شود تا انواع طرح های هندسی و پیجیده به راحتی بر روی آن اعمال شود، به همین دلیل استفاده از برش لیزر آلومینیوم پامنار برای برش کاری این فلز بسیار راحت تر و ساده تر از سایر فلزات می باشد.

استفاده از برش لیزر آلومینیوم پامنار به دلیل افزایش حرارت دستگاه و امکان تغییر رنگ و ساختار فلز کاری نسبتا سخت است و احتیاج به مهارت و دقت بالایی دارد، در دستگاه هایی که برای برش لیزری آلومینیوم استفاده می نمایند از یکی از گازهای اکسیژن یا نیتروژن استفاده می نمایند، گاز اکسیژن معمولا کیفیت و دقت کار را پایین می آورد اما نیتروژن باعث افزایش دقت و کیفیت کار می شود البته نسبت به گاز اکسیژن هزینه تولید را بالاتر می برد.

نکاتی که در هنگام برش لیزر آلومینیوم باید به آن دقت شود

نکاتی که در هنگام برش لیزر آلومینیوم باید به آن دقت شود

از جمله نکات ایمنی که در هنگام انجام برش لیزر آلومینیوم پامنار باید به آن دقت داشته باشید تا هم تمامی استانداردهای ایمنی رعایت شود و هم کیفیت کار نهایی عالی شود این است که به موارد زیر دقت نمایید:

  • حتما به میزان فشار و فاصله مناسب گاز از ورق آلومینیومی دقت کنید.
  • اگر ورق آلومینیومی به نقطه تنش حرارتی برسد ممکن است در شکل ظاهری و ساختار آن تغییراتی ایجاد شود، لذا عملیات حرارت دهی را کنترل کنید.
  • بهترین ضخامت برای برش لیزری آلومینیوم ضخامت بین 12% تا 4 میلی متر است.
  • مصرف برق برش لیزری آلومینیوم در مقایسه با برش لیزری سایر فلزات بیشتر است، در این صورت جهت حدف ضایعات فلزی و حفظ کیفیت برش هزینه های اضافی به وجود خواهد آمد.
  • به ایمنی و محیط کار و کارگران حتما دقت کنید، محیط کار باید تهویه مناسبی داشته باشد و جهت انجام کار باید حتما از لباس و سایر تجهیزات ایمنی نظیر عینک و ماسک استفاده شود.

سخن پایانی

برش لیزری آلومینیوم پامنار یکی از معتبرترین شرکت های عرضه کننده و ارائه دهنده خدمات برش لیزری در کشور است که محصولات و تجهیزات خود را با بالاترین کیفیت به همشریان عزیز ارائه می دهد، از دستگاه لیزری آلومینیوم اغلب برای برش و یا ایجاد طرح ها و اشکال مختلف بر روی فلز آلومینیوم استفاده می نمایند.

مزایای برش لیزر آلومینوم بسیار بالا است که از مهمترین آنها می توان به سرعت و دقت بالا و همچنین کاربردهای گسترده آن در صنایع مختلف اشاره داشت.

فلز آلومینیوم دارای ویژگی های منحصربه فردی است که همین امر سبب شده تا استفاده از آن در صنایع مختلف به ویژه صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی به میزان قابل توجهی بالا باشد، از جمله ویژگی های منحصربه فرد این فلز می توان به نرمی و انعطاف پذیری و مقاومت بالا آن در برابر زنگ زدگی اشاره نمود.

استفاده از برش لیزری آلومینیوم پامنار به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالایی که این فلز دارد نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارد، در هنگام برش لیزری نیز باید یک سری نکات ایمنی که مربوط به محیط کار و کارگران است را نیز رعایت کنید از جمله اینکه دقت کنید محیط تهویه مناسبی داشته باشد و حتما از لباس کار ایمنی استفاده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست